1 Ocak 2016 Cuma

Mucizelik Şarkılarım...



Soğuk bir Aralık gününden merhaba!
Bu satırları son dakika da koşarak yetiştiğim otobüsün tek kişilik cam kenarı ve sıcacık kalorifer yanı koltuğunda ısınırken yazıyorum.

Aslında bu yazıyı Aralık ayı ortalarında yazmak isterdim ama üşengeçlik üzerine yüksek lisans yapmis biri olarak Aralık ayı bitimine son günler kala yazıyorum. Neyse geç oldu ama güç olmadı diyelim ve bende o sırada konuya gireyim.



Evet... Aralık ayı benim en sevdiğim aylardan biridir. Kışın başlangıcı olması, kışın yiyip içeceğimiz enfes lezzetlerin tadının daha iyi çıkarmak, hiç dinlememiş şarkılar keşfetmek, konusuyla içimizi ısıtacak filmler seyretmek vs vs.. bu liste uzar gider...

Ve ben "Aralık Mucizeleri" dedigim bu listedeki herşeyi yerine getirdim. Yani dolu dolu bir Aralık ayını geride bıraktım. Yeni müzikler keşfettim. Dumanı üstünde kestaneleri yerken hala etkisi geçmeyen filmler (özellikle Stüdyo Ghibli filmleri. Bundan ayrı bir yazımda bahsedeceğim) seyrettim. Bu zaman içinde tabiki de ders çalışmadım. Saçmalamayın! 😊



Her neyse.. dedigim gibi benim Aralık ayım mucize tadında geçti. Dilerim sizlerinde böyle dolu dolu geçmiştir.

Biten Aralık ayı ile bu ay içinde keşfedip dinlediğim şarkıların top 10 listesini paylaşacağım. Gönül isterdi ki bu süre içinde dinlediğim 195 şarkının listesini sizinle paylaşmak. Ama top 10 listesinde bile üşendiysem 195 şarkıda... düşünemiyorum.

Ben en iyisi uzatmadan başlayım. Aslında planım şarkıların çevirisini yapıp yeni youtube kanalımda yayınlamayı düşünüyordum ama üşengeçlik yüzünden sadece bir parçayı çevirebildim. Onu da sizlerle paylaşacağım.. :)

Neyse neyse... başlıyorum!

~

1. Nell – Lost in Perspective



İlk olarak keşkelerle dolu bir şarkıyla başlıyorum.

Sözleri olsun, Nell'in sesi ve yorumu olsun tek kelime ile harika bir şarkı. Anladığım kadarıyla konusu; sevgilisinden ayrılmış bir adamın duyduğu pişmanlık..

"Bizden değil kendimden nefret ettim.
Seni incittiğim için..
Keşke daha önce fark etseydim.
Seni ne kadar sevdiğimi ve ne kadar özlediğimi.. "

Sözlerinden de anlaşıldığı gibi ayrılık üzerine pişmanlık yaşayan bir adamın seslenişi. Eğer şarkıyı dinlerseniz Nell'in olayı içten hissettirdiğinin farkına varacaksınız.

Ne zaman bu şarkıyı dinlesem keşke dedigim hatalarımı ve hayatımda olan insanların değerini yeteri kadar bilemediğimi düşünüyorum. Kaybettiğim zaman keşke diyeceğim o değerli insanları...

Keşke dememek için ne yapacağımızı iyi biliyorsunuz... Bilmiyorsanız birazcık düşünün... bu esnada da yukarıdan şarkıyı dinleyebilirsiniz. :)


2. Jungheum Band – Love You So Much (좋아 죽겠어)


Ya... böyle tatlı bir şarkı olabilir mi? Ve böyle tatlı bir sesi olan sanatçı olabilir mi? 

Bence bu şarkıyı tatlı yapan tabikide şarkıyı söyleyen minnaş sesin sahibi olan ablamız. (Kendisini tanımıyorum. Nasıl hitap edeceğimi bilemedim.)

Gerçekten.. bu şarkıyı ne zaman dinlesem (ki genelde denk geldiğinde  tekrar alıp dinlerim) şarkıya eşlik edip insanları göz kanseri yapacak dans figürlerim ile evin içinde tur atıyorum. 

Yok ya... anlatamıyorum. Dinleyin bence.. ayyy dinleyesim geldi. 😊

Bu şarkıyı çevirmeyi çok istiyordum fakat ingilizce sözlerini bulamadım. TT.TT 

Ama olsun... siz dinleyin yinede.. yukarıdaki videoya tık tık tık! 


3.Eddy Kim&Solar - Coffee&Tea


Bence iki zıt insanın birlikte harika bir uyum sağlayacağını anlatan eşsiz bir şarkı... 

İki sevgili karşılıklı olarak birbirlerini kahve ve çaya benzetiyor. 

Erkek kadına sütlü çay gibi narin olduğundan bahsederken kadın da erkeğe güzel kokulu bir kahve olduğunu söylüyor. 

Tabi daha çok benzetmeler yapıyorlar. Bunları çevirdiğim şarkıya göz atarak öğrenebilirsiniz. Ha bir de yeni kanalıma abone olup ilk videomu beğenirseniz gerçekten mutlu olurum.. 

Neyse... reklam da yaptığıma göre diğer şarkıya geçelim.


4. Brown Eyed Soul (with Yoo Sung Eun) - Stop Stop!


Eğer benim gibi soul seviyorsanız, Brown Eyed Soul dinlemeniz gereken bir grup diyorum!

Grubu pek araştırma fırsatım olmadı. Buna rağmen yakın zamanda fanları olabilirim.

Neyse şarkıya geleyim.. 

Bu şarkının da sözlerini bulamadım. Bu yüzden konusu hakkında yorum yapamayacağım. 

Fakat ezgisi tek kelime ile harika! Bu şarkının o arada çalan (Hangi enstrüman olduğunu bilmiyorum. Yani ne sesi olduğu hakkında bilgim yok.) sese bitiyorum ya.. "işte bu soul beee" dedirtiyor insana. Yani ben öyle diyorum. 

İkilinin sesine gelince (Brown Eyed Soul bir grup ama tahminen bu şarkıya üyelerden sadece biri söylüyor ve bayan sanatçı da ona eşlik ediyor.) bir kere uyum harika... yani bu şarkı dinlemeye değer. 

Hadi öyleyse yukarıdaki videoya bir zahmet tık tık tık...


5. Togeworl - Number 1


Bu şarkıyı ilk dinlediğimde Lim Kim'in erkek bir sanatçıyla düet yaptığını düşünmüştüm. Fakat Togeworl Denny Do ve Lim Kim'den oluşan iki kişilik bir grupmuş.

Bence çok hoş bir grup olmuş. Zaten Lim Kim'in sesini çok severim. Bu parça sayesinde de Denny Do'yu tanımış oldum. İkilinin uyumu on numara olmuş.

Şarkıya gelince.. adından da anlaşıldığı gibi 1 numara.. bence şarkı 10 numara.. 😊

Şaka bir yana.. şarkıyı çevirdim çevirmesine de sözler kafamı çok karıştırdığı için bir arkadaşıma kontrol etmesi için yolladım. O ne zaman müsait olur kontrol ederse bende o zaman videoyu yapacağım.

Yinede şarkıdan küçük bir söz paylaşmak istiyorum.

"Yorgun olduğum ve ağladığım zamanlarda bile bir numaramsın..."

O zaman bu şarkı 1 Numaralarımıza gelsin.. tık tık tık...


6. Standing Egg – Starry Night


Gece ve özellikle yıldızlı bir gecede dinlenecek bir şarkı... adından da anlaşıldığı üzere. :)

Sözleri hakkında yorum yapamayacağım. Çünkü çevirme fırsatı bulamadım. TT.TT 

Yalnız sözlerine ufak bir göz attım..

Mesela...

"Kayan bir yıldız gördüğümüz zaman sıkıca elele tutuşup dua edelim!" 

Çok hoş değil mi? 

Ezgisine gelince... slow sıradan bir şarkı gibi gelse de kalbe huzur veren bir tınısı var.

Merak ettiyseniz... tık tık tık!


7. Exo - Miracle in December


Aslında bu şarkıyı yeni keşfetmedim. Uzun zamandır dinlediğim bir şarkıdır. Aralık ayını benim için güzelleştiren bir şarkı..

Adı gibi Aralık Mucizesi...

Sözleri hakkında yorumu size bırakıyorum..

Tık Tık Tık!


8. Ulala Session - I'll be there


"Sadece ismimi söyle ve ben orada olacağım.."

Sözleri böyle olan bir şarkı hakkında ne desem az.. 

Ya anlatamıyorum bu şarkıyı... Gerçekten!

Ezgisi.. yorumlayanların sesi.. tek kelime ile harika! 

Biliyorum çoğu şarkıya benzer yorumu yaptım. Ama gerçekten hislerim de ciddiyim ve anlatacak kelime bulamıyorum.

Bence dinleyin.. tık tık tık!


9.  Sweet Sorrow - Ahyeondong (아현동)


Fonda bu şarkı.. elinizde güzel bir kitap... mis gibi de sahlep.. tamamdır!
Keyfin en güzeli...

Yine yeni keşfedip sevdiğim bir grup.. yaptıkları her şarkı dinlenir diyorum. 

Sözlerine gelirsek... gelemiyoruz. Dedigim gibi sözlerini bulamadığım bir şarkı daha..
 :( 

Ama en kısa sürede çevirip sizinle paylaşmak istiyorum. 

Neyse şarkı hakkında yorumu size bırakıyorum..

Tık Tık Tık! 


10.  Vanilla Acoustic - You Were Curious


Grup hakkında bilmiyorum ama çok tatlı bir grup olduğunu düşünüyorum. Vanilya gibi güzel kokulu ve tatlı bir grup...

Şarkı, hafif ritmiyle istemeden sizi dansa çağırıyor. Yani bende durum böyle.. 

Genelde bu şarkıyı dinlediğimde 
"You make me a fool lah lah lalala lah lah" diyerek dans etmeye başlıyorum. Şaka değil!

Son olarak.  İkilinin ses uyumunun şakası yok! Dinlemenizi tavsiye ederim..

Tık Tık Tık! 

~~~~

Eveeeet... bir yazımın daha sonuna geldik! 

Aslında amacım şarkıların çevirilerini yaparak bu listeyi paylaşmaktı ama bazı aksaklıklar yüzünden bu mümkün olmadı. 
:(

İnşallah kısa sürede yeni youtube kanalım da sizinle paylaşacağım. 

Bu arada kanalıma abone olup ilk videoma göz atarsanız sevinirim.

~~

Dipnot: Birkaç gün önce yazmaya başladim, ancak bugüne yayınlamak fırsatı buldum. Mazur görün... 


Mutlu yıllar! 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder